درباره وبلاگ


اخبار درج شده بر گرفته از سايتهاي خبري معتبر ميباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 103
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 103
بازدید ماه : 115
بازدید کل : 61023
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرهاي داغ
اخبار ایران و جهان

 رييس پليس آگاهي آذربايجان‌شرقي از دستگيري قاتلي که به خاطر هفت گرم طلا‌هاي دختر بچه شش ساله‌اي در تبريز، او را به قتل رسانده بود، خبر داد.

به گزارش پايگاه پليس، سرهنگ قنبر مداحي گفت‌: به دنبال گزارش دريافتي مبني بر اينکه دختربچه شش ساله اي در محله «آناخاتون» تبريز به خانه بازنگشته، پليس مامور رسيدگي به اين حادثه شد.

وي افزود: پليس طبق روال اعلام مفقودي‌ها در 24 ساعت اوليه احتمال گمشدن يا تصادف را مي‌دهد و بعد از استعلام از بيمارستان‌ها، پليس و بهزيستي احتمال قتل را داده و وارد فاز عملياتي مي‌شوند.

رييس پليس آگاهي استان آذربايجان‌شرقي اضافه كرد: متاسفانه اين دختر شش ساله در 21دي ماه امسال توسط مرد 33 ساله‌اي بعد از سرقت هفت گرم طلا با شال‌گردن خودش به قتل مي‌رسد.....
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۶

برای خواندن ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


  در جلسه امروز هیئت امنای تأمین اجتماعی سعید مرتضوی از مدیر عاملی سازمان تأمین اجتماعی عزل شد.

 
یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در جلسه‌ای که امروز با حضور اعضای هیئت امنای سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد در نهایت به این نتیجه رسیدند که سعید مرتضوی از مدیریت بر سازمان تأمین اجتماعی عزل شود.

وی درباره سرپرست جدید سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: هنوز فردی برای این سمت انتخاب نشده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اعضای هیئت امنای باید سرپرست را انتخاب کنند.
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۳


  

در حالی ‌که نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی برای آذر ماه برابر با ۲۷.‌۴ درصد اعلام شده و در جایی که همین نرخ تورم نیز نشان از افت شدید قدرت خرید افراد دارد، هنوز بسیاری بر این باورند که نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی با واقعیات جامعه بسیار فاصله دارد. پروفسور استیو هانکه در آخرین مطلب خود پیرامون اقتصاد ایران با اشاره به این موضوع، ارائه آمار غیر واقعی را در کشورهای که دچار تورم حاد هستند، عادی می‌داند.

در حالی ‌که نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی برای آذر ماه برابر با ۲۷.‌۴ درصد اعلام شده و در جایی که همین نرخ تورم نیز نشان از افت شدید قدرت خرید افراد دارد، هنوز بسیاری بر این باورند که نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی با واقعیات جامعه بسیار فاصله دارد. پروفسور استیو هانکه در آخرین مطلب خود پیرامون اقتصاد ایران با اشاره به این موضوع، ارائه آمار غیر واقعی را در کشورهای که دچار تورم حاد هستند، عادی می‌داند.به گزارش «تابناک»، چندی پیش، بانک مرکزی ایران اعلام کرد که نرخ تورم ماهیانه در آذر ماه برابر با ۲۷.‌۴ درصد است؛ تورمی که از آغاز سال تا کنون بیش از ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این در حالی است که بسیاری بر این باورند، این نرخ تورم که از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، چندان با واقعیات اقتصادی کشور هم‌خوانی ندارد.

بنا بر این گزارش، «استیو هانکه»، که متخصص در موضوع ابر تورم یا تورم حاد است و به تازگی با افزایش میزان ارز در ایران و کاهش ارزش ریال، مطالبی پیرامون بروز ابر تورم در کشور منتشر ساخته است، در آخرین مطلب خود با اشاره به غیر واقعی بودن نرخ تورم اعلامی از سوی بانک مرکزی مدعی شده که تورم سالیانه در ایران ۱۱۰ درصد است.

تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵

استیو هانکه در این مطلب آورده است: ....



ادامه مطلب ...


«روند توجه دولت به مصیبت‌زدگان زلزله خراسان‌ جنوبی قابل دفاع نیست. از چادرهای دوجداره و کانکس برای رهایی زلزله‌زدگان از سرمای زمستان خبری نیست که هیچ؛ حتی از حادثه‌دیده‌ها سوخت والور هم طلب می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، هنوز ریالی اعتبار به حساب دستگاه‌های مسؤول- بویژه بنیاد مسکن- در امر بازسازی خانه‌های ویران شده واریز نشده و تمام وعده‌ها و دستورها در رفع مشکلات مردم روی کاغذ مانده است.

در مجموع فکر نمی‌کنم کار بازسازی روستاهای زلزله‌زده زهان، ساچ، زردان، نخرود، حسین‌آباد و عباس‌آباد واقع در شهرستان قاین استان خراسان‌جنوبی به موقع به اتمام برسد».

این جملات نگران‌کننده فقط بخشی از اظهارات «هروی» نماینده مردم قاین در مجلس شورای اسلامی بود که روز گذشته در صفحه میهن روزنامه قدس انتشار یافته است.

بر این اساس در گفت‌وگویی با مهندس فرید لطیفی، معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور پیگیر موضوع شدیم تا بیشتر در جریان کارهای انجام شده و اقداماتی که در آینده انجام خواهد گرفت، قرار بگیریم.

* آقای مهندس لطیفی! لطفاً در خصوص آخرین وضعیت زلزله‌زدگان جنوب خراسان و اقداماتی که مدیریت بحران کشور برای بازسازی و بازتوانی حادثه‌دیدگان انجام داده است ارزیابی‌تان را بفرمایید.....
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۲



ادامه مطلب ...


دو مرد جوان که همسران شان را به خاطر سوء ظن به قتل رسانده بودند، زماني که براي دفاع از خود در جايگاه حاضر شدند گفتند مقتولان به آنها خيانت مي کرده اند.

به گزارش شرق، در اولين پرونده که در شعبه74 دادگاه کيفري استان تهران رسيدگي شد مردي که با اسيد همسرش را سوزانده و به قتل رسانده بود از خودش دفاع کرد. سيدرضايي نماينده دادستان تهران در ابتداي جلسه محاکمه در جايگاه حاضر شد و در توضيح کيفرخواست گفت: کارکنان بيمارستاني در کهريزک 12 مرداد يک سال قبل به پليس خبردادند زني به نام مريم که با اسيد سوزانده شده است در وضعيت وخيمي به سرمي برد. زماني که پليس در محل حاضر شد و مريم را مورد بازجويي قرار داد متوجه شد اين زن جوان قرباني اسيدپاشي شوهرش شده است.

اين زن به پليس گفت از مدتي قبل با شوهرش درگيري داشت تا اينکه روز حادثه اکبر با اسيد وارد خانه شد و او را سوزاند. اکبر با شکايت همسرش بازداشت شد و در حالي که بازجويي ها از او آغاز شده بود، خبر رسيد مريم روي تخت بيمارستان جان باخته است. بنابراين اکبر اين بار به اتهام قتل مورد بازجويي قرار گرفت. او ادعاهايي را درخصوص همسرش مطرح کرد که به اثبات نرسيد....
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۴


براي خواندن ادامه خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


حکم مجازات زنی که با همدستی دخترش، داماد خود را با ضربه های دینام کولر به قتل رسانده بود، از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد.

به گزارش  مهر، پلیس رباط کریم 22 تیر سال گذشته جسد مردی را پیدا کرد که آثار برجای ماندن روی بدنش نشان می‌داد مورد هجوم فرد یا افرادی قرار گرفته و به قتل رسیده ‌است. ماموران در بررسی سوابق مجید 40 ساله دریافتند او تاکنون بارها به دلیل جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده بود.

پریوش - همسر مقتول- ابتدا مدعی شد از سرنوشت همسرش خبر ندارد اما پلیس در تحقیقات بعدی پی برد پریوش با همدستی مادرش به نام قیمتی، دست به قتل شوهرش زده‌ است. پریوش در تحقیقات گفت: وقتی مجید خواب بود مادرم به سمتش حمله کرد و ضربه محکمی به سرش کوبید.

با این اعترافات ماموران مادر پریوش را دستگیر کردند و برای مادر و دختر قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شد.

در حالی پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که فرزندان مقتول به عنوان اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند.

پنجم تیر ماه امسال جلسه دادگاه از جنبه عمومی جرم در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان به تشریح کیفرخواست پرداخت و پریوش و مادرش را در قتل مجرم اعلام کرد.

در ادامه قیمتی – متهم ردیف اول پرونده- با قرار گرفتن در جایگاه گفت : مقتول 20 سال دخترم را اذیت می کرد. او اعتیاد شدیدی به مواد مخدر داشت و زمانی که در زندان نبود پریوش را کتک می زد. روز حادثه وقتی متوجه شدم او دخترم را کتک زده عصبانی شده و با دینام کولر چند ضربه به سرش زدم . در این قتل تنها بودم و دخترم هیچ نقشی در ماجرا نداشت.

در ادامه پریوش هم با رد اتهاماتش گفت : در زمان قتل من در خانه نبودم و وقتی برگشتم مادرم مجید را کشته بود. از دادگاه درخواست دارم مرا آزاد کنید تا پیش دخترانم برگردم.

پس از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای مدافع آنها قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شده و قیمتی را به 10 سال زندان محکوم کردند. پریوش نیز به اتهام معاونت در قتل به پنج سال حبس تعلیقی محکوم شد.

با اعتراض متهمان پرونده برای رسیدگی نهایی به شعبه 15 دیوان عالی کشور فرستاده شد که قضات دادگاه پس از بررسی پرونده، حکم را تائید کردند.

تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۷



اور مي‌كنيد پسري براي هواخواهي از آبروي طايفه‌اش دوست دوران كودكي را به بيابان برده و گوش وي را بريده است. جوان گوش بريده همه روستا را پر كرده بود از دروغي كه در آن گفته مي‌شد با خواهر دوست قديمي‌اش رابطه عاطفي داشته است.

به گزارش ایران، مرد خشمگين وقتي آبروي خانواده‌اش را در خطر ديد، به طراحي سناريوي تلخي پرداخت. اين مرد، دوست قديمي‌اش را كه ادعا مي‌كرد رابطه دوستي با خواهرش دارد به بيابان دور افتاده‌اي از شهر برد و گوش جوان 28 ساله را با چاقو بريد.

با پيدا شدن پيكر نيمه‌جان مرد جوان در يكي از بيابان‌هاي دور افتاده اصفهان كارآگاهان جنايي با معماي پيچيده‌اي روبه‌رو شدند. اين مرد كه با بدني ورم كرده و گوش بريده روي زمين افتاده بود به‌وسيله يك رهگذر در بيابان پيدا شد و با انتقال به بيمارستان اصفهان تحقيقات پليسي در خصوص شناسايي مشخصات جوان زخمي آغاز شد.

كارآگاهان با شناسايي جوان 28 ساله كه حامد نام دارد پي بردند اين مرد جوان اهل يكي از روستاهاي كردنشين اصفهان است كه به‌صورت عشيره‌اي و قبيله‌اي در روستا زندگي مي‌كنند. با شناسايي روستا، تيمي از مأموران پليس به آنجا رفتند تا عامل اين حادثه تلخ را شناسايي كنند. در تحقيقات ميداني آنها دريافتند حامد از مدت‌ها پيش با يكي از دوستانش بر سر مسائل خانوادگي اختلاف داشته است و پس از آن كه با دروغ پردازي‌هايش آبروي خانوادگي دوست قديمي‌اش را برده بود از‌آن زمان به بعد از ترسش هرگز در روستا آفتابي نمي‌شد. اين اطلاعات، كارآگاهان را با فرضيه جديدي مواجه ساخت. آنها پي بردند قطعاً پاي يك دوست قديمي در اين حادثه تلخ در ميان است و با همين فرضيه پليس خود را به در خانه اكبر رساند و توانست وي را در خانه‌اش دستگير كند.....
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲

براي خواندن ادامه خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


23 / 10 / 1391برچسب:, :: 7:43 PM ::  نويسنده : پرنيان

 به گزارش نسیم حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در همایش 'وبلاگ‌نویسان آزاده'گفت: مهمترین شاخص توسعه فرهنگی جوامع بشری، میزان استفاده بهینه مردم آن از فضای مجازی است. متاسفانه نزدیک به دو میلیون ایرانی عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند که توسط دشمنان قسم خورده انقلاب، مدیریت و کنترل می‌شود. 


نایب رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نخستین همایش دوروزه وبلاگ‌نویسان آزاده که با حضور مسئولین موسسه فرهنگی هنری پیام آزادگان و بیش از ۶۰ وبلاگ‌نویس آزاده در محل هتل هویزه تهران برگزار شد. افزود: 

- امیدوارم برگزاری این نشست صمیمانه زمینه ساز رشد و تعالی شما عزیزان و در نهایت سربلندی اسلام شود. البته شما وبلاگ نویشان قطعا با فضای مجازی آشنا هستید و در جریان هستید که ما امروزه در این زمینه با فضای جدیدی روبرو هستیم و اگر بخواهیم از نگاه آینده پژوهی به بررسی و کنکاش این فضای مجازی بپردازیم باید بگویم که این حوزه( فضای مجازی) آینده جهان را بدون شک رقم خواهد زد. 

- پیش از اینکه فیس بوک در فضای مجازی و اینترنت خود را مطرح کند جایگاه و رتبه ایران در زمینه استفاده از فضای مجازی در میان کشورهای دنیا رتبه ای مابین ۱۰ الی ۱۵ بود و امروز هم می توان گفت که مردم ایران در زمینه میزان استفاده از فضای مجازی و حتی عضویت در فیس بوک به نوعی رتبه اول را در میان مردم کشورهای دنیا دارند. 

- بر اساس آمار موجود بیش از یک میلیون نفر در تهران و در حدود ۲۰۰ هزار نفر هم در شهرهایی از جمله شیراز و رشت عضو شبکه اجتماعی فیس بوک هستند که این آمار را اگر بر اساس میزان جمعیت کشور در برابر کشورهایی چون چین و هند و آمریکا و یا کشورهای توسعه یافته درنظر بگیریم می توانیم نتیجه بگیریم که تعداد مردمی که در ایران عضو فیس بوک هستند حتی از این کشورها هم بیشتر است.

- البته متاسفانه می‌بینیم که همچین فضایی در دست دشمنان ما قرار دارد و توسط آنها هم مدیریت می‌شود و این آنها هستند که از همه ظرفیت این قبیل شبکه‌های اجتماعی برای آسیب زدن به ما استفاده می‌کنند. تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۱
 


 پلیس تل‌آویو دلیل انفجار امروز در این شهر را تلاش برای ترور یکی از سران گروه‌های خلافکار اسرائیلی اعلام کرده است.

 
به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هارآتص» جزئیاتی از انفجار امروز در تل‌آویو منتشر کرد. بنا بر این گزارش، این حادثه در شمال بخش قدیمی تل‌آویو رخ داده است.

به نوشته هاآرتص یک موتور سوار با نزدیک شدن به یک خودرو بمبی را در کنار آن منفجر کرده است. بر اثر این انفجار دستکم 4 نفر زخمی شده‌اند که درمان اولیه روی آن‌ها انجام شده است. 
 

 
 
بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد این انفجار که در خیابان «جابوتینسکی» رخ داده، تلاش برای ترور «نیسیم عالپرون» یکی از رهبران گروه‌های خلافکار اسرائیل، بوده است.

در این حادثه خودروی مزدای سیاه رنگ عالپرون کاملا در آتش سوخته و یک اتوبوس خالی و یک خودروی دیگر هم که کنار آن قرار داشته، آسیب دیده اند.

به نوشته هاآرتص، در یک دهه گذشته این نهمین بار است که ترورهای نافرجامی علیه عالپرون 70 ساله، انجام می‌شود. آخرین حمله به وی در ماه ژوئن انجام شد که بر اثر آن، او به جراحات سطحی دید، اما خودروی وی کاملا در آتش سوخت. سال‌های 2000، 2002، 2003، 2006 و 2007 نیز حملات دیگری علیه وی انجام گرفته است، که وی در هیچ یک از آن‌ها آسیب جدی ندیده است. در نوامبر 2008 «یاکوف عالپرون» برادر نیسیم، بر اثر انفجار بمب در خودرویش کشته شد.

در چند سال گذشته فعالیت گروه‌های خلافکار و باندهای زیرزمینی در اسرائیل رشد بی‌سابقه‌ای داشته و درگیری‌های این گروه‌ها با هم بعضا به سطح خیابان‌ها کشیده شده است. تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱


 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت ‌: اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به تصویب مجلس شورای اسلامی بر می گردد.


به گزارش واحد مرکزی خبر ، مهدی غضنفری در حاشیه برگزاری اجلاس عمومی شورای عالی استانها در مصاحبه با خبرنگاران گفت:‌ دولت مطالعات را آغاز و نتایج اجرای مرحله اول را تجزیه و تحلیل کرده است و گزارش های خوبی هم از این اجرای مرحله اول دارد و خود را برای اجرای مرحله دوم آماده می کند.

وی افزود: فراموش نکنیم وقتی مرحله اول را اجرا کردیم وفاق ملی و توافق عمومی خیلی خوبی وجود داشت و مجلس ، دولت و مردم همراه بودند و مقام معظم رهبری بارها تایید کردند.

وی در مورد توزیع برنج گفت: به دلیل برخی از کمبودها  تصمیم گرفتیم 70 هزار تن از ذخایر را در بازار آزاد کنیم که بخشی از آن توزیع شده است.

غضنفری گفت:‌ هیچ گله مندی در مورد این برنج وجود ندارد باید فقط حجم بیشتری توزیع بکنیم که خوشبختانه وجود دارد و بنکداران هم اعلام کرده اند این توزیع را انجام خواهند داد.

وی درباره افزایش قیمت خودروها گفت: در دولت از خودروسازان بزرگ دعوت کردیم و گزارشی در حضور رئیس جمهور و همه اعضای دولت دادند.

غضنفری گفت: تصمیم گرفته شد یک کمیته تخصصی متشکل از وزرای اقتصادی دولت ، یک بار دیگر با جزئیات وارد کار خودروسازی شوند و به درخواست های آنها رسیدگی کنند و اگر شرایطی هم لازم است برای آنها اعمال شود ، صورت گیرد.
 
ذخیره مناسب کالاهای اساسی در مقایسه با پارسال

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود اینکه به دلیل تحریم ها جابجایی پول و کالا سخت تر شده است اما اکنون وضعیت ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی کشور در مقایسه با پارسال همین موقع خیلی بهتر است.

وی با بیان اینکه ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی ما در این مقطع از سال در مقایسه با پارسال این موقع از وضعیت بهتری برخوردار است، افزود: خوشبختانه امسال تصمیم گرفتیم در ظرفیت بالاتری ذخیره سازی را انجام دهیم که موفق به انجام آن هم شدیم. تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱

غضنفری گفت: مصادیق آن مثل نهاده های دامی شامل کنجاله، ذرت و جو و همچنین مثل روغن، ذخیره سازی مرغ و برخی دیگر از کالاهاست.


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب