درباره وبلاگ


اخبار درج شده بر گرفته از سايتهاي خبري معتبر ميباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 68
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 60988
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرهاي داغ
اخبار ایران و جهان
همزمان با آغاز تحقیقات در رابطه با قتل زن باردار، کارآگاهان ردپای دو زن را در این ماجرا کشف کردند.

به گزارش تهران امروز اواخر آبان امسال مردی در تماس با ماموران پلیس مشهد از قتل همسر باردارش خبر داد.

 آثار کبودی روی گردن زن 30 ساله حکایت از خفگی او داشت. هرچند هشت النگوي زن جوان به سرقت رفته بود اما سرقت نشدن عابربانک، تلفن همراه و پول‌های مقتول باعث شد فرضیه سرقت کمرنگ شود.

 در بازرسی خانه نیز وسایل مصرف مواد مخدر کشف شد که همسر مقتول مدعی شد گاهی مواد مخدر مصرف مي‌كند و این وسایل متعلق به وی است. در ادامه ماموران با بررسی تماس‌های مرد جوان متوجه ارتباط او با زنی شده و آن زن را برای تحقیقات به اداره آگاهی احضار کردند. کارآگاهان ردپای یک زن دیگر را در این پرونده کشف کردند که با مرد جوان ارتباط پنهانی داشت.

تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۱



کارشناس واحد پژوهشی جمعیت مبارزه با دخانیات اعلام کرد: ۵۷ درصد افراد سیگاری، قبل از سن ۷۵ سالگی فوت می‌کنند و مصرف دخانیات به طور متوسط ۱۴.۵ سال از عمر هر فرد سیگاری می‌کاهد.
 
وحید موسوی در گفت‌وگو با فارس افزود: 10 درصد افراد سیگاری، پیش از رسیدن به 55 سالگی فوت می‌کنند، در حالی که این رقم در افراد غیرسیگاری، فقط 4 درصد است.

وی با بیان اینکه رشد واردات قانونی بیانگر این است که جلوی قاچاق دخانیات گرفته شده ادامه داد: 28 درصد افراد سیگاری، پیش از رسیدن به 65 سالگی فوت می‌کنند، در حالی که این رقم در افراد غیرسیگاری، 11درصد است.

سیگار حاوی بیش از 4 هزار ماده‌ شیمیایی است

کارشناس واحد پژوهشی جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: همچنین 57 درصد افراد سیگاری، قبل از سن 75 سالگی فوت می‌کنند. در حالی که این رقم در افراد غیرسیگاری، 30 درصد است.

موسوی با بیان اینکه مصرف دخانیات به طور متوسط 14.5 سال از عمر هر فرد سیگاری می‌کاهد، گفت: دود سیگار حاوی بیش از 4 هزار ماده‌ شیمیایی است و استنشاق دود محیطی سیگار، یکی از علل بز است.

انسداد عروق قلبی و سکته مغزی ناشی از استنشاق دود محیطی سیگار

وی گفت: مطالعات جدید نشان داده که دود محیطی دخانیات، یکی از عوامل زمینه‌ساز بیماری انسداد عروق قلبی است و استنشاق دود محیطی سیگار می‌تواند خطر مرگ ناشی از انسداد عروق قلبی را در افراد غیرسیگاری، به میزان 20 تا 70 درصد افزایش دهد.

کارشناس واحد پژوهشی جمعیت مبارزه با دخانیات ادامه داد: احتمال وقوع بیماری انسداد عروق قلبی در آن دسته از افراد غیرسیگاری که در معرض دود محیطی سیگار قرار دارند، 1.25برابر سایر افراد غیرسیگاری است.

موسوی در همین زمینه گفت: طبق مطالعه‌ای در چین، زنانی که همسرانشان دخانیات مصرف می‌کردند، 24 درصد بیشتر از سایر زنان به بیماری انسداد عروق قلبی دچار شده بودند. همچنین، زنانی که در محل کار خود در معرض دود محیطی سیگار قرار داشتند، 85 درصد بیش از سایر زنان به این بیماری مبتلا می‌شدند.

وی اظهار کرد: افراد غیرسیگاری که در معرض دود محیطی سیگار هستند، همچنین ممکن است دچار اختلال عملکرد دستگاه گردش خون شوند و به این علت، احتمال وقوع سکته‌ مغزی در آنها افزایش می‌یابد.




یک زن روسی پس از گذراندن سه روز در سردخانه بیمارستان، در کمال ناباوری پزشکان و خانواده‌اش، به زندگی بازگشت.

به گزارش ایسنا پزشکان اعلام کردند: این زن 61 ساله روسی فوت کرده است و پس از انتقال او به سردخانه، قصد کالبد شکافی جسد را داشتند که دقایقی پیش از کالبد شکافی به زندگی بازگشت.

خانواده این زن گفتند: پس از آنکه پزشکان فوت قطعی او را اعلام کردند در حال تدارک مراسم بودیم که در کمال تعجب و پس از گذشت سه روز در سردخانه چشمانش را باز کرد.

این زن پیش از این نیز در نوامبر سال گذشته میلادی به دلیل کسالت به بیمارستان منتقل شد که پزشکان اعلام کردند، فوت کرده است اما آن بار هم مجدد به دنیا بازگشت.

دختر "لیودمیلا" گفت: واقعا هیجان زده بودم که می‌توانم دوباره مادرم را در آغوش بگیرم.

پزشکان معالج این زن در تلاش هستند تا علت وقوع این اتفاق را بررسی کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱




رییس اتحادیه تولید کنندگان جواهر و منسوجات طلا با رد کاهش عیار طلا، از اضافه شدن ۲ عیار جدید به ۳ عیار فعلی طلا برای تنوع بخشیدن به بازار طلا و رونق بخشی آن تا اوایل بهمن امسال خبر داد.

عبادالله محمد ولی در گفت‌و‌گو با ایلنا، هرگونه اظهارنظر در خصوص کاهش عیار طلا را رد کرد و گفت: ‌ اتحادیه تولید کنندگان برای تنوع بخشی به بازار طلا به ۳عیار طلای ۱۸، ۲۰ و ۲۲، ۲ عیار ۱۴ و ۹ طلا در صورت توافق سازمان ملی استاندارد به بازار ارایه می‌کند.

وی به ابعاد عیارهای پیشنهادی به سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و گفت: در صورت توافق سازمان ملی استاندارد، این ۲ عیار جدید در ابعاد ۵۸۳ با عیار ۱۴ و 375 با عیار ۹ به عیار‌های قبلی طلا اضافه می‌شوند.

رییس اتحادیه تولید کنندگان طلا و جواهرات و منسوجات طلا هدف از ارایه این عیارهای جدید به بازار طلا را تنوع بخشی به این بازار و ورود مشتری‌های جدید به بازار زرگران و همچنین رونق بخشی به بازار طلا اعلام کرد.

به گفته وی، بازار طلا در طی سال‌های گذشته تا کنون با نوسان‌های قیمتی زیادی مواجه شده است که این امر به بی‌ثباتی این بازار دامن زده است به گونه‌ای که بازار طلا همواره متأثر از بازار ارز دستخوش تغییر نابهنگام قیمتی بوده است.

رییس اتحادیه تولید کنندگان جواهر و منسوجات طلا، پیس بینی کرد: در صورت عرضه عیارهای جدید به بازار طلا، ضمن ثبات به این بازار، باعث حضور اقشار مختلف به این بازار خواهیم شد

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۱



ببینید چه خبره.........!!!!!

یک نفر ۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان تسهیلات گرفته و مالک ۳۲ شرکت است و اسکله‌های خصوصی دارد. دیگری ۱۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان سرمایه هواپیمای اختصاصی دارد که تسهیلات سنگین بانکی دریافت کرده و سومی هم بیش از ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان تسهیلات گرفته و آن را در بورس کشورهای عربی سرمایه‌گذاری کرده و ورشکست شده است.

سخنان متفاوت احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور درباره اقتصاد ایران، بر صحنه سیاست ایران در هفته‌های اخیر سایه افکنده است. وی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود، «دیگران» را در مسأله بدهی‌های معوق مورد حمله قرار داد.

به گزارش «تابناک»، یازدهم دی ماه در همایش ملی ابعاد اجرایی سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، با بیان این که «فضای عمومی معنایش این نیست که تمام اقتصاد برای چند نفر باشد»، مدعی شد: اکنون سیصد، چهارصد نفر هستند که پول و رسانه در دست آنهاست و تا صحبتی می‌شود و تغییری می‌خواهد ایجاد شود، می‌آیند و پشت تریبون‌ها می‌گویند اقتصاد به هم ریخته می‌شود و در واقع بحث از فضای عمومی این نیست که تمام فضا در دست سیصد، چهارصد نفر باشد.

وی سپس به کرمانشاه رفت و در مراسم افتتاح چند طرح عمرانی گفت: «اقتصاد نباید در دست سه هزار نفر در کشور باشد و در صورت اصلاح این وضعیت کشور آسیب پذیر نخواهد بود».

افزایش تعداد افراد مورد نظر از سیصد نفر به سه هزار نفر با مزاح‌ها و مخالفت‌هایی نیز روبه‌رو شد، ولی یکشنبه هفدهم دی ماه در صحن مجلس و در جریان سؤال از وزیر اقتصاد، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم با بیان اینکه بر اساس اطلاعات دریافتی با بدهکاران بانکی که تسهیلات سنگینی دریافت کرده‌اند، به درستی برخورد نمی‌شود، اظهار داشت: ‌«گفته می‌شود فردی بیش از هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته و آن را در بورس کشورهای عربی سرمایه‌گذاری کرده است و اکنون ورشکست گشته است یا گفته می‌شود فردی دو هزار میلیارد تومان تسهیلات گرفته و مالک ۳۲ شرکت است و اسکله‌های خصوصی دارد یا فردی با دوازده هزار میلیارد تومان سرمایه هواپیمای اختصاصی دارد که تسهیلات سنگین بانکی دریافت کرده است، چرا بانک‌ها سراغ این افراد نمی‌روند؟ مدیران عامل بانک‌ها نسبت به معوقات بانکی احساس مسئولیت نمی‌کنند، فردی میلیارد‌ها تومان صرف ورزش و ساخت و ساز می‌کند ولی معوقاتش به بانک‌ها را بازپرداخت نمی‌کند».

هر چند سخنان این نماینده مجلس تاکنون در میان هیاهوی دیگر اخبار پنهان مانده است، جامعه قطعا منتظر خواهد بود تا در این مورد بیشتر بداند. بدهی‌های معوقی که رقم آن در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد اوج گرفته و هنوز نقش قوانین مجلس، سیاست‌های دولت و یا بانک‌ها در آن تبیین نشده است.

تاریخ انتشار:

۱۷ دی ۱۳۹۱



 وقتي پدر ضربات شلاق را بر بدن سياوش مي‌کوبيد، هر ضربه‌اش تخم کينه‌اي در دل اين کودک مي‌شد. بذرهاي عداوت بعد از سال‌ها خارهاي خشونت‌بار آورد و نوبت به سياوش رسيد تا ضربه‌ها را تلافي کند و خنجر انتقام را بر قلب پدر فرود بياورد. 
 
به گزارش جام جم سياوش به جرم قتل پدرش در شعبه 71 دادگاه کيفري استان تهران محاکمه و به درخواست مادربزرگ به قصاص محکوم شد. 
 
شريفي، نماينده دادستان تهران که از کيفرخواست عليه سياوش دفاع کرده است، مي‌گويد: «سياوش جوان 28 ساله متهم است 10 سال قبل پدرش را با ضربات چاقو به قتل رسانده است. اين جوان در کمال قساوت دست به اين قتل زد و براي سال‌ها اين راز را پيش خود پنهان کرد.» 
 
او در مورد نحوه برملا شدن راز قتل پدر سياوش توضيح مي‌دهد: «يک سال قبل جواني به ماموران مراجعه کرد و مدعي شد برادرش، پدرش را کشته است. زماني که تحقيقات بيشتر از اين جوان صورت گرفت، ماموران متوجه شدند قتل ده سال پيش اتفاق افتاده است و قاتل که سياوش نام دارد در پي درگيري‌هايي که با پدرش داشت اين جنايت را مرتکب شده است. برادر سياوش که قتل را به پليس گزارش داده بود، گفت: 10 سال قبل پدرم به طور مرموزي گم شد. فکر مي‌کرديم ما را ترک کرده است، اما چند روز پيش برادرم سياوش که به ترياک اعتياد دارد با من دعوا کرد و گفت 10 سال پيش پدر را کشته و حالا هم مي‌تواند مرا به قتل برساند. از اين حرف شوکه شدم، اما برادرم گفت اگر موضوع را به کسي بگويم قطعا من را خواهد کشت.» 
 تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 



ادامه مطلب ...


معاون یارانه‌های مستقیم سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: یارانه نقدی مرحله ۲۳ روز سه‌شنبه ۱۹ دی قابل برداشت است.
 
سید جلال‌الدین عارفیان معاون امور یارانه‌های مستقیم سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در گفت‌وگو با  فارس، افزود: یارانه نقدی مرحله 23 به ازای هر نفر 455 هزار ریال ساعت 24 روز دوشنبه 18 دی واریز و از صبح سه‌شنبه 19 دی 91 قابل برداشت است.
 
وی تاکید کرد:‌ یارانه نقدی مانند ماه‌های گذشته به ازای هر نفر 45500 تومان بوده و تغییر نکرده است.
 

تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱



باند مجرمی که با استفاده از روش زاغ زنی و زورگیری اقدام به زورگیری و سرقت از خانه‌های بازنشستگان می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش مهر، در پی وقوع سرقت های مشابه از مشتریان بانک ها و مراکز تجاری به شیوه "خفه کنی" ، "پنچری" و "سرقت کیف از داخل خودرو" ، پرونده ای در این خصوص در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

با طرح شکایت تعدادی از مالباختگان و بهره گیری از اطلاعات بدست آمده مشخص شد که گروهی از سارقان به شیوه "زاغ زنی" اقدام به شناسایی مالباختگان کرده و پس از شناسایی طعمه های خود ، در یک فرصت مناسب و به شیوه و شگردهای مختلف از جمله "خفه کنی" اقدام به سرقت وجوه نقد همراه آنها کرده اند.

یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : مبلغ 3 میلیون تومان از بانک شعبه مدائن دریافت کرده و به سمت منزل در حرکت بودم که ناگهان در میدان 21 نارمک ، یک نفر از پشت سر به من حمله ور شد و دست خود را به دور گردنم انداخت و فرد دیگری ضمن پاره کردن لباس هایم اقدام به سرقت پول های داخل جیبم کرد و هر دو نفر ، پس از سرقت با دو دستگاه موتورسیکلت از محل فرار کردند.

با شناسایی مالباختگان ، کارآگاهان پایگاه سوم در اولین مرحله اقدام به چهره نگاری تصاویر سارقان و همچنین بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته بانکی کرده و با بررسی تصاویر بدست آمده موفق به شناسایی چند تن از مجرمان سابقه دار در زمینه سرقت به شیوه "زاغ زنی" شدند .

یکی از متهمان، مجرم سابقه داری به هویت "ماشاء الله . ح" است که با توجه به سن بالایش ، در تمامی سوابق گذشته ی خود و در زمان فعالیت در گروه های سرقت به عنوان زاغ زن فعالیت داشته ؛ در ادامه رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان با بررسی دیگر تصاویر بدست آمده از شعبات مختلف بانکی موفق به شناسایی تصاویر متعلق به زن جوانی شدند که در تمامی این شعبات حضور داشت. با بررسی بیشتر تصاویر کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که این زن، یکی دیگر از زاغ زن های گروه سارقان است که همانند "ماشاء الله . ح" اقدام به شناسایی افراد در داخل بانک ها کرده و مشخصات افراد حامل وجه نقد را برای سرقت در اختیار سایر اعضای گروه می گذارد .

با شناسایی "ماشاء الله" و "مرجان" به عنوان دو نفر از اعضای گروه سارقان بانک ها و در ادامه تحقیقات پلیسی نامحسوس ، دیگر اعضای گروه به اسامی "محمد . ق" ، "نصرالله . الف" ( عضو سابق گروه سارقان زورگیر و خفه کن موسوم به دیوار چین ) ، "داوود . غ" ، "علی اصغر . س" ، "محمدصادق . م" ، "محمدحسین . س" و "داوود . س" ( پدر و پسر ) و "امیر . ف" مورد شناسایی قرار گرفتند.   ..... تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۱

براي مشاهده ادامه خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد....



ادامه مطلب ...


مرد 35 ساله‌ای كه پس از کیف‌قاپی موجب مرگ مالباخته شده بود ضمن رویارویی با خانواده مقتول عنوان کرد که چندین سال به کیف‌قاپی مشغول است و می‌تواند صد کیف را با دو انگشت برباید اما نمی‌داند چه شد که این فرد جان خود را از دست داد.


 
به گزارش تهران امروز ساعت 11:30 صبح 22‌ مردادماه‌سال‌جاری فردی با حضور در مقر پلیس در بیمارستان حضرت رسول‌اکرم(ص) عنوان کرد که مادر 64 ساله‌اش در اثر کیف‌قاپی مجروح شده است. با ثبت شکایت این فرد، پرونده توسط مقام قضایی برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پلیس‌ آگاهی قرار گرفت. کارآگاهان در حالی تحقیقات خود را برای واکاوی زوایای پنهان این حادثه آغاز کردند که مالباخته 64 ساله تحت عمل جراحی قرار گرفته بود و پس از هشت روز در بیمارستان جان خود را از دست داد. با مرگ مالباخته پرونده‌ای تحت عنوان قتل در اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گشوده شد و کارآگاهان معاونت مبارزه با جرایم جنایی رسیدگی به این پرونده را آغاز کردند.



کارآگاهان در تحقیقات اولیه از خانواده صغري دریافتند که او در روز حادثه برای پرداخت اقساط به بانک مراجعه کرده بود که در کوچه کنار منزل مسکونی‌اش جسد بی‌جانش توسط همسایه‌ها پیدا شد‌. با حضور عوامل اورژانس در محل حادثه این فرد توسط بستگانش به بیمارستان منتقل شده و پس از آنکه مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد متاسفانه پس از هشت روز جان خود را از دست می‌دهد. یکی از فرزندان این زن در اظهارات خود به کارآگاهان گفت که در لحظات اولیه تصور می‌کرد که مادرش به دلیل فشارخون بالا در خیابان دچار حمله شده اما پس از مدتی متوجه مفقودشدن کیف همراه مادرش می‌شود و احتمال می‌دهد که مادرش قربانی طمع يك کیف‌قاپ شده است که مراتب را به پلیس مستقر در بیمارستان اطلاع می‌دهد.

تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱
 
براي مشاهده ادامه خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد...



ادامه مطلب ...


معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گیلان از دستگیری دختر نوجوانی که با هدف انتقام جویی از پسر مورد علاقه‌اش اعلام شکایت آدم‌ربایی علیه وی کرده بود خبرداد.
 
سرهنگ مجید مرآت در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی طرح شکایت فردی مبنی بر اینکه دو جوان ناشناس دخترش را به زور سوار خودرویی کرده و پس از طی مسیری در یک بیراهه مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد و گوشی تلفن همراه این دختر را گرفته و وی را رها کرده‌اند، بررسی این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی گیلان قرار گرفت.
 
وی با بیان اینکه کارآگاهان در بررسی‌های خود و انجام تحقیقات از دختر شاکی، با تناقض‌گویی‌های وی روبرو شده‌اند، گفت: این دختر در اظهارات خود مدعی شد که هیچ تصویری از آدم ربایان در ذهنش باقی نمانده و نمی‌تواند آنان را چهره‌نگاری کند.
 
مرآت با بیان اینکه اکیپ‌های عملیاتی پلیس در ادامه تحقیقات خود پس از چند روز پسر مورد علاقه این دختر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی به مقر انتظامی احضار کردند، گفت: انجام تحقیقات از این پسر، سبب فاش شدن واقعیت ماجرا شد.
 
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اظهارات پسر مورد علاقه این دختر، گفت: این پسر مدعی شد که پس از صرف هزینه‌های زیاد در ارتباط با این دختر، از روابطش با پسران دیگر مطلع شده و به وی گفته که تمایلی به ادامه رابطه با او ندارد که این دختر پس از شنیدن این سخنان، پسر را تهدید به انتقام‌گیری کرده بود.
 
به گفته مرآت، کارآگاهان پس از استماع اظهارات این پسر و همچنین مواجهه این دختر و پسر با یکدیگر، به صحت ادعاهای پسر پی برده و دختر 19 ساله نیز اظهارات پسر مورد علاقه‌اش را تایید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۱



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب