درباره وبلاگ


اخبار درج شده بر گرفته از سايتهاي خبري معتبر ميباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 16
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 60936
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرهاي داغ
اخبار ایران و جهان

باور مي‌كنيد مردي 5 سال بخاطر قتل همسرش در زندان باشد در حالي كه آن زن زنده است! جالب‌تر اين كه زن مرموز خاك ايران را ترك كرده و پس از طلاق غيابي با مرد ديگري ازدواج كرده است.
 
به گزارش ایران 5 سال پيش زني جوان به طرز مرموزي در پاكدشت ورامين ناپديد شد و بچه‌هايش با مراجعه به پليس خواستار رديابي اين زن افغان شدند.

وقتي مأموران وارد عمل شده و به تحقيق از بچه‌هاي نگران اين زن كه مرضيه نام دارد پرداختند پي بردند كه مادر و پدر آنها با هم اختلافات شديدي داشته و بارها به جان هم افتاده‌اند.
هيچ ردپايي از زن گمشده در اختيار تيم تحقيق نبود و شوهرش نيز كه عبدالحسين نام دارد ادعا كرد هيچ اطلاعي از سرنوشت همسرش ندارد و دخالتي نيز در گم‌شدن مرضيه نداشته است.

جسد زن ناشناس

همزمان با گره كور در ناپديدشدن زن جوان، جسد زن ناشناسي كه در حوالي ورامين رها شده بود پيدا شد و به پزشكي قانوني انتقال يافت.

با توجه به افغاني بودن اين زن، بچه‌هاي مرضيه در پزشكي قانوني حاضر شدند و با ديدن جسد ناشناس در حالي‌كه گريه مي‌كردند به سر و صورت خود زدند و ادعا كردند شك ندارند كه جسد متعلق به مادرشان است. از آنجايي‌كه متخصصان پزشكي قانوني اعلام كردند كه زن جوان به قتل رسيده است همه شاخه‌هاي تجسسي به سمت عبدالحسين متمركز شد و همه وي را قاتل همسرش شناختند.

اين مرد بازداشت شد و ادعا كرد بي‌گناه است و گفت: من و مرضيه خيلي اختلاف داشتيم و بارها همديگر را تهديد به جدايي كرده بوديم اما من بخاطر بچه‌هايم هميشه كوتاه مي‌آمدم تا اينكه يك روز وقتي به خانه‌مان رفتم شنيدم همسرم نيست، منتظر مانديم تا شب برگردد اما نيامد.

اين مرد كه ماجراي گم‌شدن همسرش را به پليس مخابره نكرده بود وقتي از وي پرسيده شد چرا به مراجع قضايي و پليس مراجعه نكردي سكوت كرد و همين باعث شد كه بازپرس پرونده نيز عبدالحسين را قاتل بشناسد. در برابر اصرار بر بيگناهي اين مرد، بازپرس براي وي قرار مجرميت صادر كرد و پرونده با صدور كيفرخواست در اختيار قاضي عزيزمحمدي رئيس شعبه 71 دادگاه كيفري استان تهران قرار گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱
 

براي مشاهده ادامه خبر روي ادامه مطلب كليك كنيد....



ادامه مطلب ...


رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان البرز از دستگیری پسربچه‌ای 14 ساله که اقدام به بارگزاری داستان‌های غیراخلاقی در وبلاگش می‌کرد، خبر داد.
 
سرهنگ محمدمهدی کاکوان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تشریح جزئیات این پرونده، گفت: در پی تماس‌های مکرر مردمی مبنی بر فعالیت وبلاگی مستهجن که در زمینه انتشار داستان‌های غیراخلاقی فعالیت می‌کرد، کارآگاهان رسیدگی به این پرونده را در راستای افزایش امنیت در فضای مجازی در دستور کار خود قرار دادند.
 
وی با بیان اینکه کارآگاهان با شناسایی وبلاگ دریافتند که گرداننده یا مسئولان این وبلاگ اقدام به انتشار داستان‌های مستهجن و غیراخلاقی در اینترنت می‌کند گفت: با توجه به حساسیت این موضوع کارآگاهان رسیدگی به این پرونده را در دستور کار خود قرار دادند.
 
کاکوان با بیان اینکه بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد که محتوای داستان‌های موجود در سایت به اندازه‌ای ذهن مخاطب را درگیر می‌کرد که امکان ترویج فساد وجود داشت، گفت: کارآگاهان با انجام تحقیقات محل سکونت دایرکننده این وبلاگ را در کرج شناسایی کردند.
 
رییس پلیس فتای استان البرز با بیان اینکه کارآگاهان با اخذ مجوزهای قضایی راهی محل سکونت این فرد شدند، گفت: کارآگاهان ضمن ورود به محل سکونت این دایرکننده در کمال تعجب متوجه شدند که پسر بچه‌ای 14 ساله به نام «آرش» گرداننده این وبلاگ مستهجن است.
 
کاکوان با بیان اینکه این فرد حتی به بلوغ جنسی نرسیده بود، گفت: وی در اظهارات خود عنوان کرد که در وبلاگ‌گردی‌ها با سایت‌هایی در این مورد مواجه شده و تنها اقدام به بارگذاری مجدد این داستان‌های مستهجن با نام خود در وبلاگش کرده است.
 
وی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی گفت: کودکان و نوجوانان از تهدیدها و آثار مخرب فضاهای مجازی اطلاعی ندارند و خانواده‌ها باید نظارت جدی بر عملکرد و اقدامات این افراد در اینترنت داشته باشند.
 
کاکوان با بیان اینکه ترویج فساد و تبلیغ آن به هر نحو و نیز استفاده ابزاری از افراد برای گسترش فحشا در فضای مجازی جرم تلقی می‌شود، گفت: پلیس قطعا با عاملان ترویج این گونه جرایم برخورد قانونی خواهد داشت.
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱



مجری معروف صدا و سیما که با شکایت دختر جوانی با اتهام «زنای به عنف» در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شده، به 80 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.
 
به گزارش ایسنا، شعبه 78 دادگاه کیفری استان تهران در رای کلاسه 168/78/91 آورده است،‌ مجری معروف صدا و سیما که با شکایت دختری جوان به «زنای به عنف و با اکراه» متهم شده است، پس از برگزاری جلسات دادگاه و اخذ اظهارات شاکی و دفاعیات متهم، در نهایت به جهت ایجاد شبهه برای دادگاه در موضوع اتهامی زنای به عنف و با اکراه و بر اساس مصداق قاعده درء و به استناد به مواد 54 و 177 قانون آیین‌دادرسی کیفری از اتهام زنای به عنف با شرایط احصان تبرئه شده است.
 
دادگاه هم‌چنین اعلام کرده است که متهم بر اساس احراز بزهکاری در ملاقات با شاکیه پیش از اجرای صیغه عقد موقت و با استناد به ماده 637 قانون مجازات اسلامی به تحمل 80 ضربه شلاق تعزیری محکوم می‌شود.
 
بر اساس اعلام دادگاه، رای صادره حضوری بوده و ظرف 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۱



 در ادامه روند صعودی قیمت خودرو در هفته گذشته قیمت این محصولات در هفته جاری نیز افزایش یافته است.

 

به گزارش ایسنا، در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودروی سایپا 111 به قیمت حدود 13 میلیون و 500 هزار تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 11 میلیون و 780 هزار تومان تعیین شده است.

 

سایپا SL 131 نیز به قیمت حدود 12 میلیون تومان و SX 131 نیز به قیمت حدود 13 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت رسمی SL 131 معادل 11 میلیون و 540 هزار تومان و SX 131 نیز 11 میلیون و 940 هزار تومان تعیین شده است.

 

قیمت تیبا نیز حدود 16 میلیون تومان است. البته قیمت رسمی این خودرو نیز 15 میلیون و 430 هزار تومان تعیین شده است.

 

تندر 90 مدل E2 پارس خودرو نیز با افزایش قیمت قابل توجهی مواجه شده و به قیمت حدود 28 میلیون تومان عرضه می‌شود. البته قیمت رسمی این خودرو 21 میلیون و 50 هزار تومان تعیین شده است.

 

مگان 2000 با دنده اتوماتیک نیز به قیمت حدود 63 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این در حالی است که قیمت رسمی این خودرو 44 میلیون و 660 هزار تومان است. ماکسیما نیز به قیمت حدود 90 میلیون تومان عرضه می‌شود. البته قیمت رسمی این خودرو 85 میلیون تومان تعیین شده است.

 

در گروه محصولات ایران خودرو نیز خودروی پژو 206 در نمایندگی‌های فروش موجود نیست. پژو 206 صندوق‌دار اما افزایش قیمت داشته و در مدل V9 آن به قیمت حدود 42 میلیون تومان و مدل V8 نیز حدود 32 میلیون تومان به فروش می‌رسد. البته قیمت رسمی مدل V9 حدود 26 میلیون و 370 هزار تومان و مدل V8 نیز 22 میلیون و 690 هزار تومان است.

 

قیمت تندر 90 ایران خودرو نیز افزایش یافته و در مدل E1 آن به حدود 23 میلیون و 500 هزار تومان و مدل E2 نیز 26 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت رسمی تندر 90 E1 ایران خودرو معادل 18 میلیون و 900 هزار تومان و مدل E2 نیز 21 میلیون تومان تعیین شده است.

 

پژو 405 نیز به قیمت حدود 18 میلیون و 900 هزار تومان عرضه می‌شود. البته قیمت مصوب این خودرو 15 میلیون و 580 هزار تومان است. قیمت پژو پارس سال نیز به حدود 27 میلیون تومان رسیده است. قیمت رسمی این خودرو حدود 23 میلیون تومان تعیین شده است.

 

قیمت‌های یاد شده نسبی بوده و با توجه به نوسان عرضه از سوی خودروسازان و برخی ضعف‌های نظارتی، این قیمت‌ها در نمایندگی‌های فروش مختلف اندکی متفاوت است.

تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱



رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود، به مناسبت سالروز اجرای هدفمندی یارانه‌ها، به نکته‌ای اشاره کرد که شاید کمتر کسی به آن توجه کرد و کمتر به چالش کشیده شد! وی در آن مصاحبه، با رد تأثیر یارانه نقدی بر افزایش نقدینگی، اعلام کرد که پایه پولی کشور تغییری نداشته است؛ اما در پس استدلال احمدی‌نژاد، نکاتی نهفته که توجه به آنها بسیاری از مسائل را روشن می‌سازد.

رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود، به مناسبت سالروز اجرای هدفمندی یارانه‌ها، به نکته‌ای اشاره کرد که شاید کمتر کسی به آن توجه کرد و کمتر به چالش کشیده شد! وی در آن مصاحبه، با رد تأثیر یارانه نقدی بر افزایش نقدینگی، اعلام کرد که پایه پولی کشور تغییری نداشته است؛ اما در پس استدلال احمدی‌نژاد، نکاتی نهفته که توجه به آنها بسیاری از مسائل را روشن می‌سازد.به گزارش «تابناک»، رئیس‌جمهور در آخرین مصاحبه تلویزیونی خود اعلام کرد، با کسانی که ادعا می‌کنند، یارانه نقدی در بروز تورم و افزایش نقدینگی کشور دخیل بوده، مخالف است.
بنا بر استدلال وی، پایه پولی کشور تغییری نداشته است. وی همچنین با اشاره به روند کاهشی نقدینگی در کشور و نیز اعلام آمار گفت که تأثیر هدفمندسازی یارانه‌ها بر تورم ناچیز بوده است.

بنا بر این گزارش، استدلال رئیس جمهور درباره تغییر نیافتن پایه پولی کشور مبتنی بر آماری است که ارگان‌های دولتی ارائه می‌کنند. متأسفانه چندی است که بانک مرکزی از اعلام متغیر‌های پولی کشور به شکل عمومی خودداری کرده و در نتیجه، جز آمار اعلامی مسئولان نمی‌توان به آمار دقیقی در این زمینه دسترسی داشت؛ بنابراین، باید برای رد استدلال رئیس جمهور به ماهیت کلام و منطق وی رجوع کرد.


آیا استدلال رئیس جمهور درست است؟

با در نظر گرفتن آماری که محمود احمدی‌نژاد و مسئولان دولتی از رشد نقدینگی در کشور ارائه می‌کنند و با مبنا قرار دادن آنها، هنوز می‌توان به استدلال رئیس جمهور ایراد وارد کرد زیرا: .....

تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید....



ادامه مطلب ...


کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به دنبال جمع آوری امضا برای طرحی است که بر اساس آن دیگر چک برگشتی نخواهیم داشت، طرحی که بیش از یک میلیون پرونده را از محاکم قضایی جمع خواهذ کرد.

در سال ۱۳۱۱، قانون تجارت ایران به تصویب رسید و برای نخستین بار نیز از «چک» در همین قانون سخن به میان آمد. در نخستین قانون تجارت کشورمان، از چک به عنوان یک فرد یا مصداقی از اسناد تجاری به معنای خاص ـ برات و سفته ـ یاد شده بود؛ اما به علت رواج روزافزون چک به عنوان «سند پرداخت نقدی» و از آنجا که قانون تجارت تکافوی مقتضیات چک در آن زمان را نمی‌داده است، در سال ۱۳۱۲ ماده ۲۳۸ به قانون تجارت افزوده شد که بر پایه آن، صدور چک بلامحل، مشمول جرم کلاهبرداری قرار گرفت. سپس در سال ۱۳۳۱، قانون‌گذار با توجه به توسعه روزافزون گردش چک در میان مردم، قانون صدور چک مشتمل بر دوازده ماده و پنج تبصره را به تصویب رساند. در همین سال برای نخستین بار در قانون تجارت، صدور چک بلامحل مستقلاً نام مجرمانه پیدا کرد و از جرایم عمومی به شمار آمد.

پس از انقلاب، در یازدهم آبان ۱۳۷۲ در یک سیاست چرخشی، قانونگذار با اصلاح موادی از قانون سال ۱۳۵۵، مقررات جدیدی را با نام «قانون اصلاح موادی از قانون صدور چک» به تصویب رساند.

در ماده ۱۳ این قانون که در واقع اصلاح ماده ۱۲ قانون سابق (سال ۵۵) بود، چنین آمده است: «صدور چک با عنوان تضمین، تأمین اعتبار، مشروط، وعده‌دار و سفید امضا ممنوع است. در ‌‌نهایت، در سال ۱۳۸۲ اصلاحات دیگری در قانون چک صورت گرفت. بر پایه آخرین اصلاحات انجام شده، قانون صدور چک در ایران شامل ۲۳ ماده است. در قانون جدید، ماده۳، ماده ۳ مکرر، ماده ۷، تبصره ماده ۷، ماده ۱۲، تبصره ماده ۱۲، ماده ۱۳، ماده ۱۸ و ماده ۲۲ نسبت به قانون چک سال ۱۳۷۲ اصلاح شده‌اند. ماده‌های اول و دوم این قانون، به انواع چک و نحوه صدور آن‌ها اشاره کرده‌اند. اما طبق اصلاحات جدید، ماده ۳ و ۳ مکرر قانون صدور چک، در زمینه تاریخ مندرج در متن چک اصلاحاتی را پذیرفته‌اند.

به نظر می‌رسد که قوانین مربوط به چک به باز نگری جدیدی نیاز دارد و شاید اصلاح قوانین باعث تسهیل مراودات تجاری شود و کاهش سوءاستفاده سودجویان در دوره کنونی شود.....

تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


 مرد جوان که همسر دوم پدرزنش را به قتل رسانده بود دستگير شد.
 
به گزارش مردم سالاری کارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ دامادي را که با ضربه چاقو مادرزنش را در يک نزاع به قتل رسانده بود را دستگير کردند.
 
در ساعت 20:30 روز نهم تير 91 يک فقره درگيري در بومهن ـ کوچه ميرزايي به کلانتري206 اعلام شد . با حضور مأموران کلانتري در محل نوجواني 15 ساله به هويت «عليرضا»به آنها اعلام کرد که مادرش توسط دامادشان به هويت«مهدي‌.‌د» ( 29 ساله ) مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته و در حال حاضر به درمانگاه منتقل شده است . با حضور مأموران کلانتري در درمانگاه مشخص شد که مصدوم به هويت «رقيه‌.‌ت» ( 33 ساله ) پيش از رسيدن به درمانگاه فوت کرده و «مهدي‌.‌د» نيز با استفاده از يک دستگاه موتورسيکلت از محل درگيري متواري شده است . با تشکيل پرونده مقدماتي و به دستور قاضي رسولي‌، بازپرس شعبه پنجم دادسراي امور جنايي تهران‌، پرونده جهت رسيدگي تخصصي و دستگيري متهم در اختيار اداره دهم ويژه قتل پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت . با آغاز تحقيقات‌، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پيدا کردند که مقتوله همسر دوم پدر زن داماد است که در حين درگيري فرزند خود با داماد خانواده همسرش و به قصد کمک‌، در درگيري مابين عليرضا و مهدي دخالت کرده که در اين بين مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفته است . تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱
 

برای مشاهده ادامه خبر  روی  ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب ...


مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه مسکن ویژه شهر تهران در دو سایت دیگر هم ساخته می‌شود، گفت: افزایش قیمت مسکن در شهر تهران متناسب با تورم بوده است.

به گزارش مهر، فریبرز واحدی در نشستی خبری در پاسخ به پرسش مهر در خصوص افزایش قیمت مسکن در شهرستان ها گفت: با توجه به اینکه توان خرید در شهر تهران کاهش یافته و نوسان در حوزه ارز طبیعی است که افزایش قیمت منطقی و متناسب با تورم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بیشتر از این تا پایان سال افزایش قیمت نداریم، گفت: دولت هم سیاست گذاری مسکن مهر را انجام داد و در طول 3-2 سال گذشته قیمت مسکن را تا حدودی کنترل کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: دو بار زمزمه افزایش قیمت مسکن را داشتیم که واحدهایی که به متقاضیان تحویل داده می شود، تعادل را تا حدودی در بخش عرضه و تقاضا به وجود آورد.

واحدی در خصوص اینکه با وجود این قیمت مسکن باز هم در حال افزایش است، گفت: مدل مسکن تهران با باقی شهرهای کشور متفاوت است و سیاستهای دولت هم به طور مستقیم تاثیرگذار نیست. ما اعتقاد داریم که باید با سیاست‌گذاری های مناسب قیمت ها را تعدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه افزایش ناگهانی قیمت را در بخش مسکن نخواهیم داشت، اظهار داشت:  در دوره ای تثبیت قیمت زمین در شهر تهران سیاست دولت بود تا قیمتها را کنترل کند اما در حال حاضر هر فردی که سرمایه دار است، شروع به ساخت و ساز می کند. تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱



ادامه مطلب ...


فرمول قیمت‌گذاری طلا و سکه براساس ارز مبادلاتی منتشر شد.

به گزارش مهر، براساس تصمیم ویژه اتخاذ شده، مقرر شده است قیمت‌گذاری طلا و سکه که تاکنون برمبنای ارز آزاد بود، از این پس برمبنای ارز مبادلاتی باشد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در نامه‌ای به روسای اتحادیه طلا و جواهر در استانهای کشور خبر تصمیم ویژه مبنی بر تغییر نحوه قیمت‌گذاری طلا و سکه را اعلام کرده است.

برهمین اساس، شهروندان به راحتی می توانند نرخ طلا و سکه را به دست آورند. از فرمول ذیل می‌توان نرخ جدید سکه تمام بهار آزادی را محاسبه کرد.

4.24927  ÷ (قیمت یک دلار مبادلاتی× قیمت یک انس طلا) = قیمت یک عدد سکه تمام

براساس اعلام بانک مرکزی، قیمت دلار مبادلاتی امروز یکشنبه 2458 تومان و هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1657 دلار است. حال اگر عدد 2458 را در عدد 1657 ضرب کنیم و عدد حاصل را بر عدد 4.24927 ( وزن طلای خالص سکه) ضرب کنیم، قیمت جدید سکه 958 هزار و 495 تومان می‌شود، البته سکه و طلافروشان کارمزدی هم به عنوان سود به این رقم می‌افزایند.
  تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید....



ادامه مطلب ...


عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، یکی از دلایل آلوده بودن برخی محصولات کشاورزی به کودهای شیمیایی را استفاده از کودهای تاریخ گذشته چینی عنوان کرد.

حبیب برومند داش قاپو در گفتگو با مهر بابیان اینکه واردات حجم بالای کودهای چینی باعث ورشکستگی کارخانه های تولید کننده کود شده است، تصریح کرد: توزیع کودهای تاریخ گذشته چینی باعث شده که تولیدکنندگان بخش اعظم محصولات کشاورزی خود را با کودهای غیربهداشتی تغذیه کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا کمیسیون کشاورزی مجلس نهم تا قبل از اظهارات  دهقان- عضو هیئت رییسه مجلس نسبت به این موضوع مهم ورود پیدا نکرده است، گفت: در این رابطه صحبتی در کمیسیون تاکنون مطرح نشده بود اما اعضای کمسیون درصددند تا بعد از پایان تعطیلات مجلس،  موضوع را به صورت جدی مورد بررسی قرار دهند .
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: بعد از تعطیلات از وزیر کشاورزی دعوت خواهیم کرد تا با حضور در کمیسیون گزارش مبسوطی نسبت به این موضوع ارائه دهند.
 
به گزارش مهر، محمد دهقانی عضو هیئت رئیسه مجلس هفته گذشته صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی را در مجلس مورد خطاب قرار داد و از او در این زمینه که " چرا وزارت جهاد کشاورزی، مفاد بند «و» ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه را اجرایی نکرده است؛ بندی که مستقیم اشاره به کاهش استفاده از سموم ضد آفت و کودهای شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی و جایگزینی آن‌ها با کودهای زیستی و ارگانیک دارد؟" سئوال  پرسید.

بر اساس اظهارات عضو هیئت رییسه مجلس، وضعیت محصولات کشاورزی به دلیل استفاده از سموم شیمیایی زیاد، خطرناک است و سالانه هفتاد هزار بیمار سرطانی به آمار سرطانی‌های کشور افزوده می‌شود که یک سوم آن‌ها بر اثر محصولات کشاورزی مسموم دچار این بیماری می‌شوند. تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب