درباره وبلاگ


اخبار درج شده بر گرفته از سايتهاي خبري معتبر ميباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 123
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 123
بازدید ماه : 135
بازدید کل : 61043
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرهاي داغ
اخبار ایران و جهان
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر این که دولت تمامی درآمدهای حاصل از اجرای قانون هدفمندی را یارانه نقدی توزیع کرده و این مسئله دلیل اصلی تورم امروز کشور است، افزود: بخش نامه های یک شبه دولت در حقیقت تحریم کردن خودمان است و ۹۰ درصد به مدیریت داخلی مربوط است و ربطی به تحریم ها و افزایش قیمت جهانی ندارد.
 
نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت در خصوص اظهارات رییس جمهور مبنی بر نقش تورم و رشد قیمت های جهانی در تورم داخلی کشور گفت: به طور مسلم تورم امروز ناشی از مدیریت دولت دهم است و کسر غیر قابل توجهی از ان به تحریم های اقتصادی باز می گردد.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود:بخش نامه های یک شبه دولت در حقیقت تحریم کردن خودمان است و ۹۰ درصد به مدیریت داخلی مربوط است و ربطی به افزایش قیمت جهانی ندارد.
 
قاضی پور هم چنین تاکید کرد:اگر گوش به فرمان رهبری باشیم و از فرمان رهبری برای تولید ملی پیروی کنیم، تحریم های خارجی هیچ نقشی ندارد.
 
این نماینده مجلس با تاکید بر این که فاز اول قانون هدفمندی یارانه ها  درست اجرا نشده است، افزود:در اصل قانون‌هدفمندی تاکید شد که ۵۰ درصد درآمدهای حاصل از اجرای این قانون باید به صورت یارانه نقدی توزیع شود و ۲۰درصد به دولت برسد و۳۰ درصد درآمدها نیز سهم تولید باشد.
 
وی ادامه داد:متاسفانه دولت تمامی درآمدهای حاصل از اجرای هدفمندی را به صورت یارانه نقدی توزیع کرد  و این کار به هیچ وجه خدمت به مردم نبود.
 
قاضی پور با انتقاد از بی قانونی های دولت تصریح کرد: در بسیاری از مواقع نیز دولت از اجرای قانون به اندازه ای که یارانه نقدی توزیع کرده است، درآمد نداشته است اما به صورت غیر قانونی از بانک مرکزی برداشت کرده است.
 
وی تصریح کرد:به هیچ عنوان اجازه اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی را در سال جاری نمی دهیم و با افزایش قیمت حامل های انرژی در سال جاری مخالفیم و امیدواریم دولت در چند ماه باقی مانده به پایان عمرش را با آرامش و آسایش پیش ببرد.
 
قاضی پورهم چنین تاکید کرد: سیاست های کلی نظام را رهبر تعیین می کند و مجلس نیز قانون گذار است و دولت تنها باید مجری این  سیاست ها باشد.
 
نماینده مردم ارومیه در مجلس افزود:دولت قانون گذار نیست که مرتب می گوید این باید باشد این نباید باشد و تنها موظف است آنچه مجلس تصویب می کند را اجرا کند.  تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱


سخنگوی شورای نگهبان از تأیید توقف اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و رد مصوبه مجلس درباره اختیارات هیئت امنای صندوق توسعه ملی خبر داد.
 
به گزارش فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با تشریح بررسی‌های این شورا درباره مصوبات مجلس شورای اسلامی، از بررسی و تائید مصوبات مجلس درباره طرح دو فوریتی حمایت از سرمایه‌گذاری‌های عمرانی و تولید ملی و اصلاح قانون بودجه سال 1391، طرح اصلاح بند «ک» ماده 20 و بند «و» ماده 44 قانون برنامه پنجساله پنجم، لایحه اصلاح قانون دریایی و مصوبه هیئت وزیران درباره اساسنامه شرکت طراحی و ساخت موتور هوایی، از سوی این شورا خبر داد.
 
کدخدایی همچنین گفت: طرح الحاق یک تبصره به بند 44 و یک تبصره به بند 45 قانون بودجه سال 1391 در شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مغایر موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد. تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱
 
برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید...

 

 



ادامه مطلب ...


معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا زمان ابلاغ رسمی مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات هیچ تغییری در قیمت اینترنت مجاز نیست و تا اطلاع ثانوی تعرفه‌های اینترنت بدون تغییر خواهد بود.
 
حسن رضوانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: مصوبه اخیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص افزایش 50 درصدی تعرفه پهنای باند شرکت زیرساخت هنوز اعمال نشده است.
 
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ادامه داد: این مصوبه به دلیل اعمال برخی اصلاحات و تغییرات احتمالی هنوز ابلاغ نشده و از این رو تا ابلاغ مصوبه نباید هیچ تغییری در قیمت اینترنت ایجاد شود.
 
معاون رگولاتوری تاکید کرد: هم‌اکنون مانند گذشته قیمت هر STM1 اینترنت حدود 37 میلیون تومان توسط شرکت ارتباطات زیرساخت به شرکت‌های اینترنتی فروخته شود و تا اطلاع رسمی هر تغییر تعرفه غیر مجاز است.
 
به گزارش فارس، در اواخر آذرماه سال جاری و در اسنای برگزاری نمایشگاه الکامپ، کمیسیون تنظیم مقررات  ارتباطات با توجیه قطع ارز مرجع اینترنت شرکت زیرساخت و در نتیجه افزایش هزینه‌های این شرکت در تامین اینترنت کشور، مصوبه‌ای را برای افزایش حداکثر 50 درصدی قیمت اینترنت شرکت زیرساخت مصوب کرد.
 
این تصمیم به سرعت با اعتراض و شکایت تمام فعالان اینترنتی کشور رو به رو شد و برخی هشدار دادند این تصمیم علاوه بر تاثیر بر اقتصاد شرکت‌های اینترنتی به ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط،‌ قیمت اینترنت کاربر نهایی را نیز تا 50 درصد افزایش خواهد یافت؛ در نهایت این نظرات سبب شد مسئولان رگولاتوری نگاه دوباره‌‌ای به این مصوبه داشته باشند.   تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱
 


سفارت انگلیس در افغانستان، مراجعه کنندگان را مانند زندانیان بازرسی بدنی می کند
 
به گزارشالعالم ؛ روزنامه "ديلي تلگراف" نوشت: "سفارت انگلستان در کابل علاوه بر دستگاه هاي ثبت اثر انگشتان پا كه در برخي از زندان‌هاي جهان مورد استفاده قرار مي گيرد؛ دستگاه هايي را برای بازرسي نشيمنگاه مراجعه كنندگان اضافه کرده است، تا از وجود نداشتن سلاح در داخل بدن آنها اطمینان یابد‌".
 
به نوشته ديلي تلگراف، "شماري از مراجعه كنندگان به سفارت انگليس گفته اند كه نيروهاي بازرسي از آن ها خواستند بر روي يك صندلي برقي بنشينند؛ تا با استفاده از آن دستگاه، از نبودن سلاح در نشيمن گاه يا ديگر اعضا و منافذ بدن آنها اطمينان یابند".
 
دولت انگلستان از اظهار نظر در خصوص این موضوع خودداری کرده است؛ تا مجبور نشود از استفاده از این تجهیزات توهین آمیز دست بكشد.
 
اين موضوع در مطبوعات و رسانه ها به موضوعي طنزآميز تبديل شده، و رسانه ها از اين صندلي به " تخت پادشاهي اجباري " ياد كرده اند.
 
يكي از افرادي كه ناچار به استفاده از اين صندلي شده است، به ديلي تلگراف گفت: وقتي از من خواستند بر روي صندلي خاكستري رنگ بنشينم و برايم توضيح دادند كه كاركرد اين دستگاه چيست، به شدت شگفت زده شدم.
 
ديلي تلگراف تاكيد كرد كه از اين دستگاه، تنها در برخي از زندان ها و براي اطمينان از عدم انتقال سلاح به زندان توسط ملاقات كنندگان استفاده مي شود.
 
سخنگوي سفارت انگلیس در پاسخ به اين موضوع گفت: اگر مساله به تدابير امنيتي مربوط به ورود به سفارت است، درباره آن نظري نداريم و دليل اين مساله روشن است.   تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۱




 پس از گذشت مدت زمانی اندک از آغاز سیر نزولی قیمت خودرو در بازار، بحث آزادسازی قیمت برخی خودروها و شایعه افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها باعث افزایش قیمت‌ها در بازار شد.

 
به گزارش فارس، تندر 90 و مگان از جمله محصولاتی هستند که طی روزهای اخیر با مطرح شدن بحث آزادسازی قیمت این محصولات شاهد افزایش قیمت آنها در بازار بودیم.
 
با مصوبه اخیر کمیته قیمت‌گذاری خودرو، قیمت‌گذاری مگان آزاد شد که هرچند هنوز قیمت کارخانه‌ای این محصول تعیین نشده است، اما این مسئله باعث شد تا قیمت هر دستگاه مگان اتوماتیک 2000 سی‌سی در بازار از 58 میلیون تومان به 61 میلیون تومان برسد. گفته می‌شود قرار است قیمت کارخانه‌ای این خودرو بین 55 تا 60 میلیون تومان تعیین شود.
 
در مورد تندر 90 نیز باید به افزایش 2 میلیون تومانی قیمت تندر 90 مدل E2 پارس خودرو در بازار اشاره کرد که در حال حاضر 27 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.  ....  تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱
 
برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید ....
 
 


ادامه مطلب ...


 

نماینده کارگران در شورای عالی کار با تاکید بر تعیین حداقل دستمزد سال 92 مشمولان قانون کار بر مبنای نرخ تورم و سبد معیشت، گفت: موضوع پیشنهاد "شرایط اقتصادی" دولت تا قانون نشود، قابلیت طرح و بررسی ندارد.

 

ولی الله صالحی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه مذاکرات و نشست‌های تعیین حداقل دستمزد سال آینده کارگران بر مبنای نرخ تورم و تامین معیشت کارگران خواهد بود، گفت: تا زمانی که اصلاح قانون کار صورت نگیرد، ماده 41 فعلی قانون کار پابرجا خواهد ماند.

نماینده کارگران در شورای عالی کار، با رد طرح برخی مباحث درباره احتمال تاثیرگذاری پیشنهاد دولت مبنی بر درنظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور در تعیین حداقل دستمزد، اظهار داشت: هر تغییری در ماده 41 قانون کار، نیازمند طی مراحل قانونی و تصویب در مجلس خواهد بود.

شروط ماده 41 قانون کار برای تعیین مزد

صالحی ادامه داد: اگر نظر نمایندگان دولت که در لایحه اصلاح قانون کار نیز دیده می شود، بررسی نقش شرایط اقتصادی کشور در تعیین حداقل دستمزد سالیانه است، این موضوع باید ابتدا توسط مجلس و سپس در شورای نگهبان مراحل قانونی خود را طی کند.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: در نشست‌ها و جلسات مشترک بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان موضوع تاثیرگذاری شرایط اقتصادی در تعیین حداقل دستمزد مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کارگران و کارفرمایان به این نتیجه رسیده اند که در ترکیب ماده 41 قانون کار برای تعیین حداقل دستمزد که همواره دو موضوع نرخ تورم و تامین معیشت خانوار کارگری را مدنظر دارد، تغییری ایجاد نشود.

نتیجه شرایط اقتصادی نرخ تورم است

صالحی با اشاره به اینکه پیشنهاد "شرایط اقتصادی" در پیش نویس اصلاح قانون کار گروه کارگری و کارفرمایی حذف شده است، گفت: اینکه شورای عالی کار نرخ تورم را به عنوان آیتم اصلی تعیین مزد در نظر می گیرد، در واقع شرایط اقتصادی را لحاظ کرده است.

نماینده کارگران در شورای عالی کار بیان داشت: در مذاکراتی هم که با نمایندگان دولت داشتیم به این مطلب اشاره شد که ممکن است گروه ها شرایط اقتصادی را با سلیقه و نظر خود تفسیر کنند و اگر هم لازم باشد چنین شرطی به تعیین حداقل دستمزد سالیانه اضافه شود، لازم است در قالب یک چارچوب مشخصی باشد و نمی توان در این خصوص به صورت سلیقه ای عمل کرد. .... تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱



 لبنان که اخیرا موفق شده منابع نفتی چشم گیری در آب های سرزمینی خود کشف کند، علی رغم کارشکنی های امریکایی و اسرائیلی، به زودی وارد فاز اکتشاف و استخراج این منابع خواهد شد؛ به گفته مسئولان این کشور طی یکی دو سال آینده می توان این کشور را نفتی به حساب آورد.

 
به گزارش ایرنا از بیروت، لبنان در حالی گام هایی عملی را به منظور بهره برداری از ثروت نفتی خود در عمق دریای مدیترانه با کنار گذاشتن بخشی از اختلافات سیاسی میان جریان های مختلف بر می دارد، که جو داخلی لبنان شرایطی شکننده به خود گرفته و شاهد دو دستگی در جریان 14 مارس در رابطه با موضوعات دولتی و سیاسی هستیم.
 
با این حال، لبنان در رابطه با پرونده نفتی خود در حال برداشتن گام های بسیار خوبی است، به شکلی که ˈجبران باسیلˈ وزیر انرژی این کشور در این باره گفته است: اقدامی که دولت در رابطه با مساله نفت انجام داده، موفقیتی بزرگ برای تمام مردم لبنان بدون توجه به مذهب و گرایش سیاسی آنها است؛ بنابراین باید با مسئولیت با آن رفتار کرده و با اختلافات آن را ویران نسازیم.  .... تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۱
 
برای مشاهده ادامه خبر روی ادامه مطلب کلیک کنید....
 
 
 


ادامه مطلب ...


 رئیس‌جمهور وزیر بهداشت مرضیه وحید دستجردی اولین وزیر زن پس از انقلاب را از سمت خود عزل کرد و محمد حسن طریقت منفرد را به عنوان سرپرست وزارت بهداشت منصوب کرد. 

متن حکم سرپرست وزارت بهداشت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت به صورت زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر محمد حسن طریقت منفرد

سلام علیکم

نظر به تعهد و تجربیات ارزشمند و به استناد اصل یکصد و سی و پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران جنابعالی را به سمت «سرپرست وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی» منصوب می نمایم.

ساماندهی طرح عظیم پزشک خانواده، امر دارو و درمان، رسیدگی به بهداشت و تغذیه مردم ، عدالت آموزشی و بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه های مردم در این بخش در اولویت کاری این وزارت مهم است.

اطمینان دارم که جامعه خدوم بهداشتی و درمانی کشور با نیت خدمت صادقانه به ملت بزرگ ایران شما را در این ماموریت خطیر یاری خواهد کرد.

امیدوارم با استعانت از خداوند منان و استفاده از همه ظرفیت علمی و اجرایی موجود در وزارت و تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش علوم پزشکی کشور و در سایه توجهات حضرت ولی عصر(عج) در انجام این ماموریت خطیر موفق باشیدتاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۱



 یک پل عابر پیاده جالب در چین به بهربرداری رسید. این پل غول پیکر دور تا دور میدان بزگ شهر را بهم می دوزد. این پل در مرکز شهر شانگهای ساخته شده است. تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱

برای مشاهده بقیه تصاویر رو ادامه مطلب کلیک کنید...

 

 



ادامه مطلب ...


 احمدی مقدم، در گفتگویی با روزنامه کیهان مطرح کرد:

 

سردار احمدی مقدم، در گفتگویی با روزنامه کیهان، درباره موضوعات مختلفی حرف زده است.
گزیده ای از این گفتگوی فرمانده نیروی انتظامی را می خوانید؛
 
- امنیت نسبی است. اگر شما یک جایی بروید و ببینید فردی حجاب نامناسبی دارد طبیعی است که احساس بدی به شما دست خواهد داد و احساس ناامنی می کنید. درحالی که اگر یک شهروند اروپایی در این جمع باشد نه تنها احساس ناامنی نمی کند بلکه به پوشیدگی او نسبت به خودش احساس دیگری می کند که قطعا احساس ناامنی نیست. بنابراین این مساله بیشتر برمی گردد به معیارهای ارزشی هر خانواده.
 
- تهران را مقایسه کنیم با پایتخت یک کشور اروپایی. ساعت 7 بعداز ظهر ببینید چقدر جمعیت در خیابان های یک کشور اروپایی در حال قدم زدن هستند. خواهید دید که بسیار اندک هستند. اما در خیابان های ما اینطور نیست؛ تا نیمه شب هم انبوه جمهعیت در خیابان های تهران در حال امد و شد هستند. احساس ناامنی هم نمی کنند.
 
- متاسفانه رشد کمی رسانه ها متناسب با رشد کیفی آنها نیست و اخلاق رسانه ای ما رشد نکرده است. در هیچ جای دنیا رسانه ها آزادی عمل به انگونه که ما فکر کنیم که هر کاری دلشان می خواهد می توانند بکنند ندارند. موظف هستند در یک چارچوبی که ضامن منافع ملی و امنیت ملی باشد فعالیت کنند. یعنی هیج رسانه ای حق ندارد امنیت روانی و اخلاقی جامعه را به خطر اندازد. هیچ جای دنیا اجازه نمی دهند که رسانه ای اخبار حوادث را طوری به مخاطبین منتقل کند که انگار راه های سرقت را آموزش می دهد.  
 تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۱
 
برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید.....

 



ادامه مطلب ...


 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب