درباره وبلاگ


اخبار درج شده بر گرفته از سايتهاي خبري معتبر ميباشد.
موضوعات


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 140
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 140
بازدید ماه : 152
بازدید کل : 61060
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

خبرهاي داغ
اخبار ایران و جهان
کشیدن قلیان سبب سفیدی و ریزش مو می‌شود.
 
به گزارش ایلنا، محمدعلی نیلفروش‌زاده متخصص پوست و مو با بیان این مطلب اظهار داشت: برخلاف نظریه مردودی که قلیان را بی‌ضرر می‌داند باید گفت که قلیان حتی از سیگار بد‌تر است. با هر بار پک‌زدن به قلیان حدود ۵۰۰ سی‌سی دود وارد ریه می‌شود، در حالی که در سیگار این مقدار ۷۰ سی‌سی است.
 
وی افزود: نیکوتین موجود در قلیان و سیگار به دلیل آنکه حاوی آمونیاک است، جذب بیشتری دارد و هر دو مضر است. هر زمان که مویرگ‌های مسئول تغذیه پوست نتواند وظیفه خود را درست انجام دهد، چین و چروک‌ها و علائم عمیق‌تر پیری زودرس در سطح پوست به‌وجود‌ می‌آید.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: خانم‌هایی که از سیگار و قلیان می‌کشند، باید با چهره زیبا و پوست شفاف و جوان خداحافظی کنند، چرا که نیکوتین سیگار یا قلیان در خانم‌ها جذب بیشتری دارد. استفاده مکرر از قلیان موجب از بین رفتن شفافیت و طراوت و در نتیجه پیری زودرس پوست می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: مصرف هیچ کرمی نمی‌تواند پیری پوست ناشی از سیگار و قلیان را برطرف کند و توصیه می‌شود خانم‌ها این عادت را ترک کنند. جالب است بدانید که افراد سیگاری یا کسانی که قلیان مصرف می‌کنند، حداقل یک تا دو سال از افراد همسن خود بزرگ‌تر به نظر می‌رسند.
 


بامداد دوم دی ماه فردی حدودا 30 ساله به بالای یک تانکر آب به ارتفاع 12 متر رفته و قصد خودکشی داشته که توسط ماموران کلانتری به خیر می گذرد. 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، ساعت یک بامداد روز جاری درمحدوده بزرگراه قدیم کرج، نبش خیابان فتح در داخل شرکت لاستیک گستر سامان فردی حدودا 30 ساله به بالای دکل منبع آب رفته و قصد خودکشی داشت. 
 
بلافاصله هموطنان با مرکز فوریت های پلیسی تماس گرفته و رئیس کلانتری 119 مهرآباد جنوبی سرهنگ باقری شاد و افسر گشت سروان موسوی بلافاصله در محل حاضر می شوند که با مشاهده وضعیت به سرعت با هماهنگی، عوامل آتش نشان را مطلع ساخته که آنان نیز خودرو در کمترین زمان ممکن به محل می رسانند. 
 
با حضور عوامل کلانتری و عوامل آتش نشان با همکاری یکدیگر و با اقدامات گسترده، شروع به فعالیت هایی در راستای نجات این فرد 30 ساله که به دلیل نامعلومی قصد خودکشی دارد را انجام می دهند. 
 
با وجود جمعیت و ترافیک سنگین در جاده قدیم کرج و حضور مردم بر صحنه 2 نفر از عوامل امداد و نجات و 2 نفر از عوامل آتش نشان با تلاش زیاد توانستند که با بالابر نزدیک شخص مذکور روند که شخص به هنگام رویت عوامل نجات،با میله آهنی در دست داشته سعی بر ضربه زدن و آسیب رساندن به عوامل آتش نشان و امداد و نجات را داشته که با آمادگی کامل فرد دستگیر و صحیح و سالم و بدون هیچ گونه خسارت جانی و مالی به کلانتری انتقال داده شد. 
 
در کلانتری پس از بررسی های صورت گرفته مشخص گردید که فرد به هویت فرهاد در حین حضور خود در بالای تانکر اقدام به مصرف مواد مخدر از نوع شیشه طی 3 مرحله نموده که با توجه به مصرف زیاد مواد مخدر، وی در حالت توهم بوده است.


آرامش واژه قشنگی است که امروز در عصر تکنولوژی همه به‌دنبال آن می‌گردند و آن را طلب می‌کنند و آلودگی صوتی یکی از تهدیدات جدی آرامش است که همه مردم چه در محیط‌های شهری و چه در منازل و محل کار و به‌ویژه کارخانه‌ها با آن دست به گریبان هستند.
 
آلودگی صوتی یک تهدید جدی برای بشر امروز است چراکه هم جسم و هم روان افراد را بیمار می‌کند. بارها و بارها با صدای بوق ممتد یا دزدگیر یک خودرو آرامش و تمرکز خود را از دست داده‌ایم. بارها صداهای ناهنجار محیط اطراف آزارمان داده است. گویی آلودگی صوتی همه جا هست و اختصاص به یک روز و هفته‌ای خاص هم ندارد که تعطیلی تنها راهکارش باشد! چراکه با زندگی انسان در هم تنیده است.
 
دکتر عبدالرحمان بهرامی، معاون فنی بهداشت حرفه‌ای مرکز سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دراین باره به همشهری گفت: آلودگی صوتی باید در دو مقوله مورد بحث قرارگیرد؛ یکی آلودگی صوتی در داخل شهرها و دیگری آلودگی صوتی در کارخانه‌ها.
 
جهت ادامه مطلب کلیک کنید ....
 

 



ادامه مطلب ...


معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس آمار سرشماری در سال گذشته 9 میلیون و 700 هزار نفر در کشور سواد خواندن و نوشتن ندارند.
 
به گزارش ایسنا علی باقرزاده ، افزود: بیش از سه میلیون و 800 نفر از این تعداد را افراد زیر 50 سال تشکیل می‌دهند که جزو جمعیت مبلغ و موثر کشور نیز محسوب می شوند.
 
وی عنوان کرد: در این راستا سازمان تمام تلاش خود را متمرکز کرده تا افراد زیر50 سال را طی چهار سال آینده برخوردار از سواد خواندن و نوشتن ابتدایی کند.
 
باقر زاده گفت: از مشکلات و چالش های جدی که سازمان نهضت سواد آموزی با آن مواجهه است این امر می باشد که تمام مقدمات و بستر برای سوادآموزی فراهم است ولی متاسفانه افراد بیسواد میل و رغبتی برای حضور در کلاس ها نداشته و دولت نیز الزامی بکار نگرفته است.
 
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در تمام جوامع بویژه جمهوری اسلامی ایران، وجود بیسوادها یک مانع جدی در تمام مسائل سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است و باید برای رسیدن به آرمان های انقلاب این معضل رفع شود.
 
باقر زاده ادامه داد: با گذشت 33 سال از تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی(ره)خدمات موثری در راستای نشر فرهنگ دینی و اسلامی صورت گرفته است.
 
وي با بیان اینکه در این مدت همراه با فارسی آموزی به موضوع قرآن آموزی نیز توجه شده است، تصریح کرد: یک رکن مهم در سازمان نهضت سوادآموزی، آموزش قرآن بوده و اطاعت از ولایت و رهبر فرزانه انقلاب از ویژگی های برجسته نیروهای فعال در سازمان نهضت سوادآموزی است.


برغم آنکه قانون اساسی سوییس خواهان دستمزد مساوی برای زنان و مردان شاغل است با این وجود زنان در بخش های خصوصی در سال 2010 یک سوم کمتر از همکاران مرد خود دستمزد دریافت کرده اند.
 
به گزارش جام جم آنلاين به نقل از روزنامه آلمانی زبان DER BUND ، تفاوت دستمزد زنان در مقایسه با دستمزد مردان در سال 2010 بالغ بر 23.6 درصد بوده که البته این تفاوت در سال 2008 بالغ بر 25 درصد بوده است.
 
البته این ارقام بازهم امیدوار کننده اند زیرا از سال 2008 تا 2010 می توان مشاهده کرد که این تفاوت دستمزدها بین زنان و مردان تقریبا تا سه درصد کاهش یافته است. با این وجود تفاوت دستمزد زنان با مردان بالغ بر 677 فرانک است.
 
در گزارش مربوطه در این زمینه تاکید شده که زنان بیشتر در شغل های کم درآمد مشغول بکار هستند.
 
یعنی امروز دو شغل از هر سه شغل با درآمد پائین 3500 فرانک در ماه متعلق به زنان است بنابراین می توان گفت که زنان در شغل های با دستمزدهای بالاتر در اقلیت قرار دارند.
 
از هر هفت شغل با دستمزد 16 هزار فرانک در ماه، فقط یکی متعلق به زنان است.



 فرمانده انتظامی استان فارس گفت: سارقانی که اقدام به سرقت از حساب‌های الکترونیکی مشتریان بانک‌های مختلف در سطح کشور کرده بودند، در فارس شناسایی و دستگیر شدند.
 
به گزارش ایسنا، سردار سیروی سجادیان در این باره گفت: سارقان دو نفر هستند که یکی از آنان دارای مدرک مهندسی بوده و دیگری نیز دوره‌های فنی را طی کرده است و هر دو اشراف کاملی بر سیستم‌های رایانه‌ای و الکترونیکی دارند.
 
وی در خصوص شگرد این سارقان گفت: آنان با نصب دوربین و تلفن‌همراه در محل دستگاه‌های کارت‌خوان، شماره رمز استفاده‌کنندگان را تصویربرداری کرد و پس از آن که شماره کارت عابربانک را نیز با استفاده از دستگاهی که خودشان ساخته‌ و در دهانه ورودی کارت دستگاه‌های کارت‌خوان نصب کرده بودند، برمی‌داشتند، اقدام به تهیه کارت جعلی و برداشت از حساب می‌کردند.
 
سجادیان با یادآوری اینکه این سارقان در شهرهای تبریز، تهران، کرمانشاه و شیراز اقدام به سرقت کرده‌اند، گفت: این افراد در یک روز حدود 45 میلیون تومان از کارت عابربانک مشتریان بانک‌های مختلف، برداشت کرده بودند.
 
وی تصریح کرد: سارقان برای آن که شناسایی نشوند، هنگام نصب تجهیزات روی دستگاه‌ها و برداشتن این تجهیزات، از ماسک استفاده کرده بودند اما پلیس با هوشیاری آنان را که سابقه‌ای هم ندارند شناسایی و دستگیر کرد.
 
فرمانده انتظامی فارس گفت: این دو سارق با افتتاح بیش از هفت حساب با مشخصات و نشانی‌های متفاوت، پول‌های سرقت شده را در این حساب‌ها نگهداری می‌کردند.
 
سجادیان با بیان اینکه تحقیقات از این دو سارق همچنان ادامه دارد، گفت: پیگیری پرونده با ثبت 100 فقره شکایت درباره برداشت غیرقانونی از کارت‌های الکترونیک شروع شد و پس از پیگیری‌ پلیس فتا در فارس، این تعداد تاکنون به 300 فقره شکایت از سراسر ایران افزایش یافته است.
 
فرمانده انتظامی فارس تصریح‌کرد: پس از استعلام از بانک‌های مختلف و دریافت پاسخ، حجم رقم سرقت شده اعلام می‌شود.



رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مختلط بودن دانشگاه ها ظلم به آزادی خواهران است و کلاس‌های مختلط برای خواهران سخت و محدودیت آفرین است.
 
به گزارش  فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان زنجان که با حضور آیت الله خاتمی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه زنجان برگزار شد، گفت: تحقق جامعه اسلامی بدون امر به معروف و نهی از منکر، محال بوده و این یک ساز و کار طبیعی است که خداوند برای بشریت قرار داده است. 
 
نقدی با بیان اینکه طبق برآوردها در سالهای گذشته برخی فعالیت‌ها پیرامون امر به معروف و نهی از منکر کارایی لازم را نداشته و بسیج ضمن آسیب شناسی، راههای جدیدی تدوین کرده، اظهار داشت: دستور العمل بسیج برای امر به معروف و نهی از منکر، تمام رده‌های بسیج اعم از اقشار تخصصی و پایگاه ها و مراکز مختلف بسیج را در جامعه به کار می گیرد. 
 
وی آسیب‌های امر به معروف و نهی از منکر را در سالهای گذشته بر شمرد و تصریح کرد: بسیج در گذشته از موضع حکومتی وارد امر به معروف و نهی از منکر می شد و خلاء حضور مردمی در این زمینه وجود داشت که حرکت جدید بسیج به این سمت آغاز شده تا مردم بتوانند با الگو برداری از بسیجیان، امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه گسترش داده و تکرار کنند. 
 
نقدی آسیب دیگر را خلاصه شدن مسئله امر به معروف و نهی از منکر در مورد حجاب و روابط زن و مرد عنوان و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در تمامی عرصه های زندگی وجود دارد و منکرات سیاسی و اعتقادی ریشه منکرات اخلاقی و سایر منکرات اجتماعی است. 
 
رییس سازمان بسیج مستضعفین برنامه ریزی بر اساس اولویتها و اهمیت دادن به طبقه بندی منکرات را لازم دانست و ادامه داد: شناساندن معروف‌ها و منکرات شناخته نشده و رایج ضروری بوده و می‌باید در امر به معروف و نهی از منکر گزارش ها بر اساس خروجی ها و آثار باشد نه فعالیت های انجام شده؛ تا افراد را متعهد به انجام فعالیتهای مثمر ثمر و کیفی‌تر کند. 
 

 



ادامه مطلب ...


در شرایطی که افزایش سهم مردم در هزینه‌های درمان و مشکلات عدیده درمانی مورد وثوق وزیر نیز بوده و بار‌ها با انتقاد وی مواجه شده است، طرح پزشک خانواده که همواره به عنوان راه برون رفت از این مشکلات عنوان می‌شد، مدتی است به صورت پایلوت اجرایی شده است اما نتایج اجرای چند ماهه این طرح، به گواه گزارش‌های سازمان نظام پزشکی چنگی به دل نمی‌زند تا جایی که خواستار توقف اجرای آن شده‌اند!

در شرایطی که چند ماهی است از اجرای آزمایشی برنامه پزشک خانواده در دو استان سپری شده و به گفته رییس ستاد اجرایی این طرح، بزودی در پایتخت و یک استان دیگر هم اجرایی خواهد شد، هنوز مشکلاتی در سر راه این برنامه بزرگ تحول نظام سلامت کشور وجود دارد که چه بسا تداوم هر کدام برای عقیم گذاشتن طرح کافی است؛ شاید بد نیست توصیه اخیر رئیس جمهور را برای متولیان طرح بازخوانی کنیم!

به گزارش «تابناک»، روز گذشته و با دعوت هیات رئیسه سازمان نظام پزشکی، سمیناری برای کار‌شناسی مشکلات طرح پزشک خانواده (نسخه ۰۲) برگزار شد که در پایان آن قطعنامه‌ای صادر شد که بر اساس آن، حاضران خواستار توقف اجرای برنامه پزشک خانواده تا زمان برطرف شدن ضعف‌ها و ایرادهای اجرایی شدند.

از جمله نکات جالب توجه این سمینار این بود که هیچ کدام از مدیران وزارت بهداشت، به عنوان متولیان اجرای برنامه در آن حضور نداشتند و این موضوع سبب شد تا رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، به عنوان یکی از حاضران در سمینار در گلایه نسبتا تندی بگوید: اگر یک نماینده بخواهد از وزیر سئوالی بکند، تمام معاونین و مشاورین او حضور پیدا می‌کنند تا شاید نماینده را از سئوالش منصرف کنند اما آیا طرح ملی پزشک خانواده ارزش این را نداشت که کسی از وزارت بهداشت حضور پیدا کند؟

عبدالرضا عزیزی با اشاره به ارائه نشدن گزارشی از اجرای طرح پایلوت برنامه پزشک خانواده، می‌گوید: طبق قانون اساسی، آموزش و درمان مردم می‌بایست رایگان باشد اما متاسفانه نه تنها رایگان نیست که برعکس، سهم مردم از پرداخت حق بیمه خیلی زیاد است. به طوریکه دو سوم حق بیمه را مردم می‌پردازند؛ این طرح هم هنوز می‌لنگد و کامل نیست.



عصر روز گذشته فردی که در بیمارستان مهرگان بستری بوده توسط یک اسلحه اقدام به تیراندازی به طرف پنجره اتاق را می نماید.
 
رئیس کلانتری ۱۰۵ سنایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در تشریح خبر فوق گفت: فردی به هویت امان الله به دلیل مشکلات روانی در بیمارستان مهرگان که مختص به بیماری های روانی بوده است بستری می گردد. 
 
فردای همان روز پس از بستری شدن با پسر بزرگش به هویت عبدالرضا تماس گرفته و از وی خواستار اسلحه خود می شود. 
 
عبدالرضا نیز دستور پدر را اجابت کرده و اسلحه را به بیمارستان می برد و در اختیار پدرش قرار می دهد، که در همین حین امان الله یک تیر به سمت شیشه پنجره جنوب اتاقی که در آن بستری بوده شلیک می کند که آثار آن مشهود است. 
 
بلافاصله با اطلاع هموطنان و مسئولین بیمارستان عوامل تخصصی کلانتری به آن جا اعزام می شوند و با اصل غافلگیری و شگردهای پلیسی توانستند بدون هیچ گونه مشکلی اسلحه را به همراه ۴ تیر جنگی و پوکه تیر شلیک شده و خشاب مربوطه، از زیر بالش امان الله کشف و ضبط شد. 
 
این مقام مسئول در خاتمه خاطر نشان کرد: با عنایت به اینکه شخص تیرانداز حالت عادی نداشته و به عنوان بیمار روانی بستری بوده، فرزند متهم به دلیل حمل سلاح و انتقال آن به بیمارستان دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به کلانتری انتقال داده می شود و همچنین به تمامی سوپروایزرهای بیمارستان اعلام شد که فرد بیمار تنها با دستور مقام قضایی ترخیص خواهد شد، لذا پرونده به همراه سلاح و متهم به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع داده شد.


احمدی نژاد: با اجرای بخشی از هدفمندی یارانه‌ها، اهداف کامل محقق نمی‌شود

احمدی‌نژاد در دومین سالگرد آغاز اجرای هدفمندی در گفتگوی تلویزیونی دوشنبه شب 90/10/2 در مورد شرایط اقتصادی کشور توضیح داد. وی هدفمندی را در رسیدن به اهدافی چون کاهش فاصله طبقاتی و مهار رشد مصرف انرژی موفق می‌داند. وی بر تمرکز مدیریت اقتصاد کشور تاکید کرد و خواستار توجه به امنیت همه‌جانبه در اقتصاد کشور شد.

رییس‌جمهور در گفت‌وگوی زنده خود با مردم که از شبکه یک سیما پخش شد، تاکید کرد: با توجه به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها باید گفت در بحث تولید، این قانون موفق عمل کرده است.

به گزارش «تابناک» و به نقل از خبرگزاری‌ها محمود احمدی‌نژاد در ابتدای سخنان خود با اشاره به بارندگی خوب امسال از اول سال آبی، ابراز امیدواری کرد که به لطف خداوند این بارندگی‌ها در کشور ادامه پیدا کند تا بخشی از آثار خشکسالی برطرف شود.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و آثار آن در جامعه اظهار کرد: قانون هدفمند کردن یارانه‌ها از طرح‌های بزرگ اقتصادی کشور و در واقع باید گفت بزرگ‌ترین طرح اقتصادی بود که در کشور فرصت اجرا پیدا کرده است.

رییس‌جمهور همچنین به طرح تحول اقتصادی در هفت محور اشاره کرد و گفت: اولین بحث طرح تحول اقتصادی، هدفمند کردن یارانه‌ها بود. از طرف دیگر کارهای مربوط به اصلاح نظام بانکی نیز تمام شده است. اصلاح نظام توزیع نیز آغاز شده است. لایحه اصلاح نظام گمرکی را نیز به مجلس داده‌ایم و کارهای عملیاتی مربوط به آن در حال انجام است. در مورد اصلاح نظام مالیاتی نیز لایحه مرتبط با آن را به مجلس شورای اسلامی ارایه داده‌ایم.

وی به بحث تغییر پول ملی و ارتقای ارزش آن و حذف صفرها نیز اشاره کرد و افزود: برای اجرای این امر نیز آمادگی داریم و منتظر هستیم که شرایط مناسب برای اجرای آن ایجاد شود.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که "اقتصاد ما دارای بیماری‌های مزمن است"، ادامه داد: با بررسی‌های کارشناسی، طرح تحول اقتصادی آماده شد که هدفمند کردن یارانه‌ها یکی از مهم‌ترین آنها بود.



ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 ... 2 3 4 5 6 ... 7 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب